5 savjeta za čišćenje voća i povrća od štetnih bakterija

Pesticidi, fungicidi, toksični ispušni plinovi, bakterije, prašina i druge nečistoće - većina namirnica ima dugačak put i prikupe mnogo nečistoća prije no što konačno završe u našim šoping vrećicama. Stoga se sve kupljene namirnice trebaju pravilno oprati prije konzumacije kako bi ih oslobodili od patogena i štetnih tvari. Baš sve? Da! Čak i organsko povrće i voće, te ono kojem uklanjamo koru ili ljusku prije konzumacije (kao lubenice, mandarine, grejp, itd.), svakako treba temeljito očistiti.

Egzotično voće kao što su mango, banana i dinja obično imaju vrlo dug put iza sebe i tretirane su različitim tvarima za svjež i ukusan izgled na policama trgovina. No razmislite kako gulite primjerice mango. Uzmete nož, odvojite koru od ostatka voća i izrežete voće, zar ne? No, pripazite. Prije rezanja voća ili povrća, obavezno uzmite novi nož ili isperite prethodno korišteni jer s neopranog noža klice i pesticidi prelaze na hranu. Isprati treba čak i agrume kao što su naranče i mandarine, kako bi spriječili prelazak štetnih tvari i pesticida s kore na voće tijekom guljenja i s prstiju na usta tijekom jela.  

Organska hrana nema pesticida, ali ju svejedno treba pažljivo oprati prije jela ili kuhanja jer mnogi ostaci nečistoće nisu vidljivi, a čak ni organsko voće i povrće nije pošteđeno prašine, prljavštine i ostataka tla. Osim toga, nikada ne znamo tko je dirao hranu prije no što smo je kupili.

 

Samo guljenje nije dovoljna zaštita

Budući da se klice i kemikalije prilikom guljenja mogu lako prenijeti na voće koje konzumiramo, samo guljenje voća i povrća nije dobro rješenje. Osim toga, mnogo voća i povrća između kore i ploda sadrže fini sloj u kojem se nalazi većina hranjivih tvari koji su tijekom guljenja uklonjeni.

 

Kako pravilno oprati voće i povrće

TEMPERATURA VODE

Na pitanje je li hladna ili vruća voda bolje za čišćenje voća i povrća, odgovori i mišljenja su različiti. No, vruća voda može oštetiti plodove, pogotovo one vrlo osjetljive kao što su jagode i grožđe, pa je bolje koristiti mlaku vodu.

VRIJEME

Pranje ne samo da uklanja prljavštinu, pesticide i ostale otpatke ali i prirodni zaštitni pokrov voća. Kako se voće i povrće ne bi prebrzo pokvarili, poželjno je s pranjem pričekati tek prije konzumiranja ili kuhanja. Temeljitost je u svakom slučaju vrlo bitna. U slučaju da u jutarnjim satima nemate vremena za temeljito čišćenje hrane za ručak, to bi trebali učiniti večer prije. Više o pripremi hrane večer prije možete pročitati u našem blogu 3 jednostavne i zdrave ideje za salatu u staklenci.

STAJAĆA ILI TEKUĆA VODA?

Kako ćete čistiti plodove ovisi o određenoj vrsti voća i povrća. Osjetljivo voće poput bobica “gubi” pod tekućom vodom - da bi se spriječio gubitak vitamina, najbolje je plodove staviti da kratko stoje u vodi, a zatim se osuše na cjedilu ili kuhinjskom ubrusu. Veće i manje osjetljivije voće i povrće kao što su jabuke, kruške ili krastavci lako se mogu oprati pod tekućom vodom; isto vrijedi i za agrume, te voće i povrće gdje se ljuska ili kora treba oprati prije konzumacije.

ČETKA ZA POVRĆE

Svaka kuhinja trebala bi imati četkicu za pranje povrća. S četkom za povrće lako je ukloniti zemlju i druge nečistoće s ljuske krumpira, tikvice, krastavaca i drugog povrća. Nemojte zaboraviti higijenu četkice, koju također treba redovito čistiti.

URADI SAM SREDSTVO ZA PRANJE POVRĆA

Nažalost, četkica za povrće nije prikladna za čišćenje svih namirnica. Voće i povrće s manjim površinama koji se ne mogu očistiti četkom, poželjno je isprati prirodnim sredstvom koje lako možete napraviti i sami, prema uputama u nastavku.

Sastojci:

žlica soka od limuna,

žlica octa

šalica vode

Postupak:
Temeljito promiješajte sve sastojke i stavite u bocu sa pumpicom za prskanje. Pošpricajte voće i povrće sredstvom, pričekajte nekoliko minuta, kratko isperite i osušite. Ovo sredstvo pouzdano uklanja tvrdokorne ostatke, a nema utjecaj na okus.

Dakle, zaključak u vezi pranja namirnica glasi ovako: bolje oprati kraće ali temeljito, nikako agresivno nego što nježnije kako bi hranjive tvari u namirnicama bile što bolje očuvane.

← Older Post Newer Post →

Blog

RSS
Tags
kalcij kvaliteta sna kvalitetne namirnice magnezij majčinstvo majke mamurluk nesanica organska hrana spavanje trudnoća uravnotežena prehrana važna ishrana vitamin b vitamin b kompleks voda zaštita jetre zdrava prehrana zdravlje beba zdravlje majke

Kako ublažiti bolne menstruacije?

Mnoge žene tijekom menstruacije obično pate od bolova u trbuhu, bolova u leđima, glavobolja, migrena, umora i opće slabosti. Nekakvo nepisano pravilo je da u prva dva dana obično se javljaju tipični menstrualni grčevi.
Čitaj više →

Znate li koliko je krom bitan mineral u vašoj prehrani?

Svakodnevno možete ćuti u razgovoru s vašim prijateljima ili najbližima kako su vitamin C, željezo i magnezij  važni minerali i vitamini potrebni u našoj prehrani ili kao dodaci prehrani. No vrlo rijetko se govori o KROMU.
Čitaj više →