Hrana za zdraviju kosu i snažnije nokte

Zima je na vratima i temperature postaju sve niže. Oni koji se muče s ispucalim noktima i kosom, najčešće probleme te vrste rješavaju bez posvećivanja pažnje ishrani, a upravo su namirnice koje unosimo u organizam zaslužne za vanjski izgled, koliko god nekima to čudno zvučalo. Osim regeneratora za kosu i raznih tretmana manikure i pedikure, tijelu je za održavanje „prirodne ljepote“ potrebna promjena životnih navika.

Prije no što posegnete za kozmetičkim preparatima, kojima je cijena nerijetko vrtoglavo visoka, razmislite o balansiranju svakodnevne prehrane. Ako tijelo redovno opskrbljujemo nutrijentima i hranjivim tvarima te dovoljnom količinom tekućine, ne bi trebalo biti problema sa suhim i ispucalim dijelovima kose niti lomljivosti noktiju. Naravno, tu se podrazumijeva da je prisutna hormonalna ravnoteža u organizmu i da nema bolesti koje dodatno oslabljuju imunitet.

Ako inače u svoj organizam unosite dovoljne količine voća, povrća, zdravih žitarica, mahunarki i orašastih plodova, ne morate usmjeravati dodatnu pozornost na to koje nutrijente unosite i u kojim količinama. Ipak, moglo bi vam koristiti da znate kako određene namirnice utječu na izgled kose, noktiju i cijeloga tijela.

Hrana koja potiče rast kose

Na zdravlje kose ponajviše utječe hrana bogata vitaminima B5, B7 i B9, vitaminom E, cinkom, magnezijem, kalcijem i željezom. Ove mikronutrijente pronalazimo u tamnozelenom lisnatom povrću kao što su špinat, brokula i kelj, no i u mahunarkama, poput soje i leće.

Vitaminom B obiluju i jestivi kvasac, zobene pahuljice, bademi, kikiriki, orasi i gljive. Pogotovo vitamin B7, poznatiji pod nazivom biotin, jača korijen kose i zato je neizostavan kada se govori o jačanju tanke i oštećene kose ispucalih vrhova. Manjak vitamina B u organizmu uvijek se očituje najprije kroz usporen rast kose.

Manjak cinka i željeza dovodi do trajnog gubitka kose. Ipak, prvi simptom pomanjkanja ovih tvari u organizmu jest stanjenje vrhova koje možete primijetiti na vrijeme. Cink je posebno važan za zdravlje kose, budući da je direktno uključen u proces formiranja proteina keratina, od kojega se naša kosa i nokti velikim dijelom sastoje. Cinkom su bogate zobene, bučine i lanene sjemenke te banane.

Bakar i beta-karoten za zdravlje kose i noktiju

Često se zaboravlja da bakar, kao element u tragovima, ima veliku ulogu u reguliranju brojnih metaboličkih procesa u tijelu, uključujući stvaranje stanica kose. Namirnice bogate bakrom su sve cjelovite žitarice, mahunarke, orašasto voće, suho voće i kvasac. Prehrana siromašna bakrom zato rezultira ispucalim vrhovima i suhoćom kose.

Kada govorimo o zdravlju kose, moramo spomenuti i beta-karoten, pigment koji se u ljudskom organizmu pretvara u vitamin A te snažno potiče rast kose i noktiju. Sadrži ga gotovo svo povrće narančaste boje. Kako biste u svoju prehranu uvrstili što veće količine ovog zdravog sastojka, redovito konzumirajte bundevu, mrkvu, slatki krumpir i crvenu papriku.

Likopen, koji se nalazi, gotovo isključivo, u rajčici, pomaže organizmu u borbi protiv slobodnih radikala te na taj način također može odigrati značajnu ulogu u poboljšanju rasta noktiju.

Nije komplicirano za shvatiti kako pojedini sastojci utječu na naše zdravlje, a posljedično i ljepotu. Prehrana je zaista važna za dobar izgled. To se ne odnosi samo na mišićnu masu, već se vrsta našeg jelovnika prije svega očituje u izgledu kože, kose i noktiju. Bez sumnje možemo utvrditi kako je za brz rast kose i noktiju te njihovo zdravlje dovoljno redovito unositi namirnice kao što su zobene pahuljice, zeleno lisnato povrće, mahunarke i orašasti plodovi. Osim što doprinose vanjskoj ljepoti, veoma su korisni i za cjelokupno zdravlje organizma. Usto, lako su dostupni i jednostavni za pripremu. Tijelu je malo potrebno kako bi vam pokazalo zahvalnost.

  • Tags: važna ishrana, vitamin b, zdrava kosa, zdrava prehrana, zdravi nokti
  • ← Older Post Newer Post →