Ovo su namirnice koje će ojačati vaš imunitet

Hranjivi nutrijenti, osim što izgrađuju naše tijelo, imaju ogroman utjecaj i na naš imunosni sustav. Možda to nije jasno na prvu, ali ono što se događa u vašem probavnom traktu igra veliku ulogu u tome koliko ste se sposobni boriti protiv mikroba koji uzrokuju bolesna stanja. A, ono što jedete ili uopće ne jedete, može imati izravan utjecaj na brzinu oporavka od prehlade ili gripe, kao i na to hoćete li “uhvatiti” slijedeći patogeni mikrob koji vreba u zraku tijekom ovih hladnijih mjeseci.

Imunosnom sustavu je potrebno puno hranjivih sastojaka iz naše hrane, pa ako je vaša prehrana nutritivno loša ili količinski nedovoljna, češće ćete se razboljevati. Uz sve navedeno, jedete i apsorbirate manje nutrijenata tijekom bolesti - apetit nam je neminovno smanjen tijekom borbe s patogenim mikrobima.

Probavni sustav je sjedište našeg stožera za borbu protiv infekcije. Kemijski spojevi u probavnom traktu bore se protiv bakterija, virusa i gljivica. U probavnom sustavu nalazi se preko 70% nositelja našeg imuniteta, počevši od usne šupljine. Slina sadrži snažne antimikrobne spojeve koji pružaju prvu liniju obrane našeg organizma. Klorovodična kiselina u našem želucu razgrađuje većinu patogenih mikroba prije nego što oni mogu dospjeti u crijeva. Proteini i razni kemijski spojevi u našem organizmu bore se protiv preostalih štetnih bakterija dok naše dobre bakterije (probiotici) koje nastanjuju naš probavni sustav pružaju pomoć i jaku zaštitu. Namirnice koje sadrže prebiotike (hranu za naše bakterije) i probiotike pomoći će u povećanju broja i zdravlja korisnih bakterija. Ako ste već bolesni, razmislite o suplementaciji u tom smjeru kako bi se što ranije oporavili.

Koje su namirnice koje sadrže značajnije količine prebiotika i probiotika?

Dnevno se preporuča konzumirati 2-3 porcije hrane bogate prebioticima, posebice ako ste bolesni.

Na prvom mjestu se nalazi povrće: šparoge, češnjak, artičoke i luk. Artičoka uz korijen cikorije je vlaknima najbogatija prirodna namirnica! Osim vlakana u njenom se sastavu nalazi i cinarin, spoj koji ima iznimne benefite za zdravlje jetre i žuči.

Od ostalih prehrambenih namirnica inulin sadrže i ugljikohidrati: ječam, grah, zob, kvinoja, raž, pšenica, krumpir te voće: jabuke, banane, bobičasto voće, citrusi i kivi. Od izvora masti inulin je prisutan u lanenim i chia sjemenkama.

Sintetski inulin može se naći u dodacima prehrani. Uz gore navedene prehrambene namirnice, osobito tijekom bolesti, preporuča se uzimanje kapsula koje sadrže prebiotike kako bi dosegli preporučenu dnevnu količinu od 2-4 g dnevno.

Uz prebiotike, koji su hrana našim dobrim bakterijama, možemo konzumirati i same probiotike, bakterijske kulture. Preporuka je 1-2 porcije dnevno. Probiotici se nalaze u sljedećim namirnicama:

  • mliječni proizvodi: jogurt, sir, kefir s živim i aktivnim kulturama
  • fermentirani proizvodi: kiseli krastavci, kiseli kupus, soja sos, vino
  • dodaci prehrani: uz obroke preporuča se uzimanje probiotika koji sadrže 3-5 milijardi "živih organizama/zdravih bakterija" (10 milijardi ako ste bolesni

Čak i najzdravija hrana nas ne može čuvati baš od svakog patogena, ali ističe se par namirnica koje su efikasnije od ostalih. Hrana koja može ubrzati oporavak, dokazano se uspješno bore protiv mikroba i poboljšava simptome te oporavak prehlade i gripe:

MED - antibakterijska i antimikrobna svojstva, učinkovito sredstvo za suzbijanje kašlja

PILEĆA JUHA - tekućina, elektroliti i protuupalne hranjive tvari koje smanjuju simptome bolesti

ZELENI ČAJ - pomaže nam da se riješimo napadača patogena iz organizma

ČEŠNJAK - djeluje kao antibiotik, može umanjiti težinu prehlade i drugih infekcija

 

Među popularnim dodacima prehrani koji mogu značajnije pomoći tijekom oporavka od bolesti istaklnuli bismo: vitamin C, cink, kvercetin, beta glukan, stevia, ekstrakt borovnice i selen.

Bitni faktori za prevenciju bolesti:

  • Izbjegavajte pretjerano ili pak neredovito vježbanje
  • Izbjegavajte prejedanje ili preslabi unos nutrijenata
  • Održavajte zdravu tjelesnu težinu
  • Perite svoje ruke
  • Spavajte dovoljno dugo i držite stres pod kontrolom
  • Jedite nutritivno bogatu hranu
  • Podržite zdravlje vaše crijevne mikroflore

Ukoliko se osjećate bolesno pijte puno tekućine, pazite na odmor i oporavak. Ako ste gladni – jedite, ako niste – nemojte, ali pazite da unesete gore navedene preporučene namirnice tijekom takvih dana s fokusom na nutrijente koji osnažuju naš imunosni sustav. Suplementirajte vaše prehrambene namirnice s dodacima prehrani koji snaže imunitet te probioticima i prebioticima. Pazite na sebe, a vaša crijeva se brinu za vas.

 

Vitamin C, cink i selen nalaze se u B!TONIC specifično dizajniranim proizvodima za zdravlje žena i muškaraca jer bez imuniteta nema zdravlja! Stoga i proizvod LADY i proizvod MAN sadrže ova tri navedena esencijalna makronutrijenta.

Naravno, ponosimo se i specifično dizajniranim proizvodom za zdravlje našeg imuniteta.  Uz cink i vitamin C, u tri kapsule B!TONIC proizvoda ORANGE IMMUNE nalazi se 400 mg prebiotika inulina, pomoću kojih možete dosegnuti preporučenu dnevnu količinu prebiotika kako bi se što uspješnije borili protiv mogućih infekcija i pojave bolesti.