Znate li koja je hrana najbolja za vaš imunološki sustav?

Dok se neki ljudi zimi nikako ne mogu riješiti prehlada, gripe i raznih upala koje napadaju organizam, drugi uspijevaju ostati potpuno zdravi tijekom hladnih mjeseci. Razlog za to se nalazi u imunološkom sustavu. Ali što je zapravo imunološki sustav i koje hranjive tvari su nam potrebne da bismo očuvali svoje zdravlje?

Što je imunološki sustav?

Imunološki sustav je prirodni štit našeg tijela te je podijeljen u dva sustava, nespecifični i specifični. Obrana od nespecifičnog imunološkog sustava je naš urođeni imunitet - on nas štiti od stranih tijela koja žele prodrijeti u organizam, kao što su bakterije i virusi. Nasuprot tome, specifična imunološka obrana nastaje tek nakon kontakta s patogenima. Nakon penetracije nekih bolesti, sustav antitijela koji je imunološki sustav zapamtio treba “otjerati”. Nespecifični i specifični imunološki sustav uvijek zajedno rade, što znači da mnogo različitih organa, stanica i enzima (na primjer iz koštane srži, štitnjače, limfnih čvorova) zajedno čine naš imunološki sustav.

Kako možete ojačati imunološki sustav?

Budući da tijekom zimskih mjeseci ljudi češće obolijevaju od gripe nego inače, rizik od infekcije je veći, pa imunološki sustav neprestano treba braniti od bakterija, virusa i bolesti. Vježbanje, osobito na svježem zraku, čuva metabolizam i doprinosi očuvanju dovoljne količine vlažnosti i hidratacije u organizmu. S druge strane, dovoljno sna i zdravog odmora jednako je važno, kako bi se tijelo i imunološki sustav mogli regenerirati i oporaviti od niskih temperatura. Posebno važan čimbenik je i uravnotežena prehrana koja odgovara imunološki sustav.

Koje namirnice su dobre za imunološki sustav?

Voda i nezaslađeni čaj: Obrana od virusa zagarantirana je ako tijelo opskrbljujemo dovoljnom količinom vode i tekućine. Osim toga, redovna hidratacija doprinosi zdravlju i ljepoti kože.

Đumbir: Đumbir ima antibakterijski učinak i potiče cirkulaciju krvi. Usto, savršeno se uklapa u gotovo svaki čaj, što ga čini idealnim za svakodnevnu konzumaciju zimi!

Češnjak i luk: Kao i đumbir, češnjak i luk imaju antibakterijski učinak. Oni služe kao prirodna zaštita svih stanica u tijelu i jačaju imunološki sustav.

Mandarine i ostali agrumi: Agrumi su osobito bogati vitaminom C i posebno jačaju naše prirodne obrambene mehanizme. Zimi, kada im je sezona, bilo bi ih šteta propustiti!

Kupus: Zelena povrća kao što su brokula, kelj ili kupus obiluju vitaminima A, C i E i sadrže mnoge druge važne hranjive tvari. Imunološki sustav bit će vam zahvalan ako ih uvrstite u svoj zimski jelovnik.

Paprike: Paprike su povrće osobito bogato vitaminom E, antioksidansima i fitokemikalijama. Paprike svih boja sprječavaju širenje prehlade u organizmu, a moguće ih je kombinirati uz razna jela – sirove, pečene ili kuhane.

Slatki krumpir: Osim vitamina E, slatki krumpir sadrži beta-karoten, sastojak koji tijelo štiti od slobodnih radikala.

Zima nije neprijatelj ako znate kako joj pristupiti. Prije zimskih mjeseci, tijelo treba pripremiti na hladnoću unosom vitamina, minerala i hranjivih tvari koje će imunološki sustav učiniti otpornim na sve vremenske nepogode.

  • Tags: imunološki sustav, zdrava prehrana, zima, đumbir
  • ← Older Post Newer Post →