Znate li koliko je krom bitan mineral u vašoj prehrani?

Svakodnevno možete ćuti u razgovoru s vašim prijateljima ili najbližima kako su vitamin C, željezo i magnezij  važni minerali i vitamini potrebni u našoj prehrani ili kao dodaci prehrani. No vrlo rijetko se govori o KROMU.

Jeste li ikada čuli fraze ili pitanja poput "Pobrinite se da unosite dovoljno kroma" ili "Jeste li jeli dovoljno hrane bogate kromom?" ... Točno! Ali to ne znači da su takvi "zaboravljeni" ili "izgubljeni" elementi u tragovima manje važni za nas i na pojedine sustave našeg tijela. Svakako krom ne ispunjava iste zahtjevne zadatke kao i gore navedeni vitamin C, željezo i magnezij, ali ne bismo ga trebali zanemarivati.

Najvažnija funkcija kroma jest ona povezana s metabolizmom glukoze, pri čemu krom pojačava djelovanje inzulina i povećava osjetljivost staničnih receptora na inzulin. Time se poboljšava djelovanje inzulina na prijenos glukoze iz krvotoka u stanicu. Dodatno, za krom je dokazano da usporava gubitak kalcija koji je povezan sa starenjem. Posebno je ovo važno za žene u menopauzi jer krom pomaže očuvanju zdravlja i gustoće kostiju.

Adekvatna doza kroma u adolescenata i odraslih je između 30 i 100 μg dnevno.

Gljive, brazilski oraščići, kamenice, dagnje, sušene datulje, kruške, rajčica, brokula, lješnjaci, jaja (žumanjak) i govedina smatraju se hranom koja sadrži krom.

Europska agencija za sigurnost hrane uklonila je krom s popisa bitnih minerala s obzirom na činjenicu da krom u tragovima nema velikog utjecaja na zdravlje.

No ništa vas ne spriječava da si danas pripremite jednu salatu od rajčica s oraščićima.

  • Tags: krom, uravnotežena prehrana, zdrava prehrana
  • ← Older Post Newer Post →